Uusi sähköinen kanava suurelle yleisölle: Potilaan Lääkärilehdestä tutkittua tietoa terveydestä ja sairauksista

Potilaan Lääkärilehti (PLL) on Suomen Lääkärilehden sähköinen kanava suurelle yleisölle. Se tarjoaa lukijoilleen ja julkiseen keskusteluun ajankohtaista, tieteelliseen tutkimukseen nojaavaa tietoa terveydestä, sairauksista ja terveydenhuollosta. PLL avataan lukijoille 1. lokakuuta 2012 osoitteessa www.potilaanlaakarilehti.fi.

Uusi verkkolehti julkaisee viikoittain valikoiden Lääkärilehden aineistoa. Se julkaisee lääketieteellisiä uutisia, artikkeleita ja mielipidekirjoituksia. Potilaan ääni ja Lääkärin ääni kuuluvat myös joka viikko.Tietotori-palvelu tarjoaa luukun asiantuntijaorganisaatioiden tiedon pariin.

Potilaan Lääkärilehden päätoimittajan, FM Esa Ilmolahden mukaan verkkojulkaisu nojaa aineistossaan koululääketieteen tuoreimpaan tutkimustietoon. Se käyttää asiantuntijoiden kieltä eikä pyri popularisoimaan tiedettä.

- Potilaan Lääkärilehdellä on oma avoin keskustelufoorumi Facebookissa, joka avataan myös 1. lokakuuta. Sinne toivomme runsaasti lukijoiden kommentteja ja toiveita, ideoita käsiteltävistä aiheista sekä vinkkejä.

Verkkolehden Palvelutorille on koottu Etsi lääkäri –palvelu, Etsi lähin apteekki –palvelu, väestön Käypä hoito –suositukset, Liikuntareseptit ja Terveystestit. - Valitettavasti me emme voi tarjota keinoja sairauden diagnosointiin. Se on lääkärin tehtävä. Verkkojulkaisussamme ei ole myöskään kansalaisten neuvontapalveluja eikä interaktiivisia lääkäripalveluja. Tosin Palvelutorillamme on mm. Etsi Lääkäri –palvelu, joka helpottaa kansalaisia löytämään omiin tarpeisiinsa sopivan lääkärin, kuvaa Esa Ilmolahti ja lupaa jatkossa myös uusia palveluita. Potilaan Lääkärilehden julkaisija on Suomen Lääkäriliitto r.y.

Lisätietoja: päätoimittaja Esa Ilmolahti, Potilaan Lääkärilehti (PLL), puh. 0400 453 231, www.potilaanlaakarilehti.fi