Toiminnanjohtaja Heikki Pälve jatkaa Maailman Lääkäriliiton eettisen komitean puheenjohtajana

Suomen Lääkäriliitto on kansainvälisesti hyvin aktiivinen. Kansallinen terveyspolitiikka on kiinteästi kytköksissä eurooppalaiseen päätöksentekoon. Lääketieteen eettiset kysymykset ovat maailmanlaajuisia.

Toiminnanjohtaja Heikki Pälve valittiin 17. huhtikuuta 2015 Maailman Lääkäriliiton, WMA, eettisen komitean puheenjohtajaksi Oslossa pidetyssä kokouksessa vuosiksi 2015 - 2017. Tämä on Pälven toinen 2-vuotiskausi kyseisessä tehtävässä.

WMA valitsi ensimmäistä kertaa johtokunnan puheenjohtajaksi naisen. Hän on Amerikan Lääkäriliitossa juuri puheenjohtajakauden päättänyt Ardis D. Hoven. Johtokunnan varapuheenjohtajaksi valittiin Saksan Lääkäriliiton puheenjohtaja Frank Montgomery ja varainhoitajaksi Mashamii Ishii Japanista.

Lisätietoja:    toiminnanjohtaja Heikki Pälve, puh. 050 564 7345