Suomen Lääkäriliitto suosittaa jäsenilleen osallistumista YTN:n kemian teollisuuden lakkoon

Lääkäriliiton hallitus on käsitellyt tämänpäiväisessä kokouksessaan akavalaisen Ylemmät toimihenkilöt YTN ry:n työtaistelutoimenpiteitä. Liiton hallitus päätti antaa kemian teollisuudessa työskenteleville jäsenilleen luvan osallistua työtaisteluun. Lakkoon osallistuvat vuorotellen suurimpien yritysten ylemmät toimihenkilöt.

Lääkäreitä työskentelee kemian teollisuudessa noin 100. Valtaosa heistä on lääketeollisuuden palveluksessa. Lääketeollisuudesta lakkovuorossa 23. - 24. maaliskuuta 2010 ovat Bayer Schering Pharma Oy, Farmos Oy ja Santen Oy.

YTN tavoittelee omaa työehtosopimusta kemian teollisuuteen. Sen tavoitteena on ylempien toimihenkilöiden ansiotason ja työehtojen parantaminen. Lakon ulkopuolelle jäävät yritysten ylin johto.

Lisätietoja: edunvalvontajohtaja Markku Kojo, puh. 0400 419 784