Suomen Lääkäriliitto 100 vuotta: Hei, kuule Suomi –hyväntekeväisyyskonsertit – lipunmyynti alkaa

Suomen Lääkäriliitto kerää koko juhlavuoden ajan varoja lasten ja nuorten päihde- ja mielenterveystyölle. Se järjestää syksyllä Hei, kuule Suomi–hyväntekeväisyyskonsertit Turussa, Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa. Musiikkina on Ultra Bran hittejä sovitettuna sinfoniaorkesterille ja kuorolle. Solisteina ovat Paula Vesala ja Mira Luoti (PMMP) sekä flyygelissä Kerkko Koskinen. Mukana ovat myös Suomen Paras Kuoro 2009 -tittelillä palkittu Kuopion Nuorisokuoro ja noin 40 hengen Sinfoniaorkesteri Tahdistin. Kapellimestarina on Harri Hyppölä. Lipunmyynti on alkanut.

Juhlavuoden aikana kertyneet varat lahjoitetaan lasten ja nuorten päihde- ja mielenterveystyölle. Hyväntekeväi-syyskohteita on kolme: Omaiset mielenterveystyön tukena keskusliitto ry, Sairaalaklovnit ry ja Suomen Mielen-terveysseuran Monimuotoinen perheterapia käytös- ja päihdeongelmaisille nuorille -hanke.

Omaiset mielenterveystyön tukena keskusliitto ry tähdentää sitä, että perheenjäsenen psyykkinen sairaus vaikuttaa koko perheeseen ja läheisten elämään. Omaiset tarvitsevat tietoa, tukea ja neuvontaa jaksaakseen muuttuneessa tilanteessa. Yhdistys on mielenterveyskuntoutujien omaisten valtakunnallinen edunvalvoja ja omaistyön asiantuntijaorganisaatio.

Sairaalaklovnit ry:n toiminta aloitettiin tammikuussa 2002 Helsingissä Hyks:n lasten- ja nuortensairaalassa ja Lasten Linnassa, jossa toimintapäiviä on kolme viikossa. Klovnit toimivat nykyisin myös yhtenä päivänä viikossa Turun, Tampereen ja Kuopion lastenklinikoilla. Toimintaa on kuutena päivänä viikossa ympäri vuoden. Yhdistyksen kouluttamia artisteja on 29.

Suomen Mielenterveysseuran Monimuotoinen perheterapia käytös- ja päihdeongelmaisille nuorille -hanke on Suomessa uusi monimuotoinen perheterapia 12 - 19-vuotiaiden laaja-alaisten mielenterveys-, päihde- ja käytöshäiriöiden hoitamiseksi. Hollannin kautta Suomeen rantautuvan menetelmän kokeilutiimeinä toimivat sairaanhoitopiirien nuorisopsykiatrian ja lastensuojelun moniammatilliset tiimit eri puolilta Suomea. Ensimmäinen koulutus tiimien vetäjille järjestettäneen syksyllä 2010.

Konserttikiertue:

8.10. Turun konserttitalo klo 19.00. Turun konserttitalon lippujen ennakkomyynti Turun kaupunginteatterissa ti-la klo 12-19 ja Lippupisteen myyntipaikoissa.

9.10. Helsingin Kulttuuritalo klo 19.00. Lippupiste, lippu.fi

10.10. Tampere-talo, Iso sali klo 18.00. Tampere-talon lipunmyynti talon omasta lipputoimistosta, puh. 0600 94500 (1,25 €/min. + pvm).

12.11. Oulun Musiikkikeskus, Madetojan sali klo 19.00. Lippupiste, lippu.fi

13.11. Kuopion Musiikkikeskus klo 19.00. Musiikkikeskuksen lipunmyynti palvelunumerosta 0600 96100 (0,99 €/min. + pvm) (Palvelunumeron maksu muuttuu 1.7.2010 alkaen 1,95 €/min. + pvm). Kuopion lippuja saa myös Lippupisteestä (myyntipaikat, puhelin, netti).

Konserttilippujen hinnat ovat aikuisille 30 € sekä 25 € opiskelijoille ja lapsille (7-15 v.). Liput ovat myynnissä 26.2. alkaen Lippupisteessä, lippu.fi.

Lisätietoja: puheenjohtaja Timo Kaukonen, puh. 040 542 8836

www.laakariliitto.fi/100v/

Keräystili Nordeassa on 155530-111709. Maksun yhteydessä on mainittava: keräyslupa POHADno/2010/289.