Raija Niemelästä Lääkäriliiton uusi puheenjohtaja

Suomen Lääkäriliiton hallituksen puheenjohtajaksi on valittu oululainen sisätautien erikoislääkäri Raija Niemelä, 48.

Varapuheenjohtajana jatkaa yleislääketieteen erikoislääkäri, terveyskeskuslääkäri Olli Lappalainen Kuopiosta. Lisäksi varapuheenjohtajaksi valittiin ylilääkäri Helena Nukari Savonlinnan terveyskeskuksesta. Puheenjohtajisto valitaan vuodeksi kerrallaan.

Oulun yliopistollisessa keskussairaalassa työskentelevä Niemelä aloittaa Lääkäriliiton puheenjohtajana ensi vuoden alusta. Ennen Niemelää puheenjohtajana toimi kolmen vuoden ajan Timo Kaukonen.

Niemelä valmistui lääketieteen lisensiaatiksi vuonna 1990, sisätautien erikoislääkäriksi 1997, reumatologian erikoislääkäriksi 1999 ja sai erikoislääkärin hallinnon pätevyyden vuonna 2005.

Niemelä on toiminut Lääkäriliitossa lukuisissa luottamustehtävissä. Hän on ollut Lääkäriliiton hallituksen jäsen vuodesta 2007, valtuuskunnan jäsen vuodesta 2006, yliopisto- ja valtionsektorin valiokunnan jäsen vuosina 2007-2010 ja edunvalvontajaoksen puheenjohtaja vuonna 2011.

Lisäksi hän on toiminut Oulun yliopistollisen keskussairaalan pääluottamusmiehenä ja toiminut Suomen erikoislääkäriyhdistyksen hallituksessa vuodesta 2004 ja puheenjohtajana vuodet 2009-2011.

Lääkäriliiton valtuuskunta kokoontui 9. joulukuuta syyskokoukseensa Lääkäritalolle Helsinkiin.

Lisätietoja: puheenjohtaja Raija Niemelä, puh. 040 731 6191