Niina Koivuviita valittiin Lääkäriliiton hallituksen puheenjohtajaksi

Suomen Lääkäriliiton valtuuskunta valitsi yksimielisesti liiton hallituksen puheenjohtajaksi sisätautien ja nefrologian erikoislääkärin, eMBA, dosentti Niina Koivuviidan Turusta.

”Terveydenhuoltomme on kohtaamassa ehkä suurempia haasteita kuin koskaan aiemmin. Siksi liitollemmekin on yhä suurempi tarve. Monista erikoisaloista huolimatta Lääkäriliitto on valmiiksi hyvin yhtenäinen järjestö, mutta nyt on erityisen tärkeää tiivistää rivejämme edelleen ja ymmärtää, että yhdessä olemme enemmän”, Koivuviita sanoo.

Hän on kuulunut liiton valtuuskuntaan vuodesta 2018, ja hän toimii terveyspoliittisen jaoksen puheenjohtajana.

Koivuviita seuraa puheenjohtajan tehtävässään anestesian erikoislääkäri Tuula Rajaniemeä, joka johti hallitusta kaksi kautta.

Lääkäriliiton valtuuskunta valitsi torstaina puheenjohtajakseen anestesian ja tehohoidon erikoislääkäri Matias Rantasen.

Lisätietoja:

Hallituksen puheenjohtaja Niina Koivuviita, puh. 040 500 6557