Lääkärit Suomessa -tilastot julkaistu nyt kolmannen kerran

Lääkäriliitto on julkaissut uuden Lääkärit Suomessa –tilastoraportin. Siihen on kerätty keskeisiä tietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta.

Valtaosa tiedoista on peräisin Lääkäriliiton omista tutkimuksista, mutta mukana on myös muiden tilastotuottajien tietoja.

Lääkärit Suomessa -tilastoraportti julkaistaan nyt kolmannen kerran. Julkaisu tarjoaa tietoja lääkäreistä ja lääkärityövoimasta, työssäolosta, lääkärien koulutuksesta ja ammatillisesta kehittymisestä, terveyspalvelujärjestelmästä ja lääkärien ansioista. Tilastoraportti palvelee edeltäjiensä tavoin laajaa lukijajoukkoa, johon kuuluu niin lääkäreitä, terveydenhuollon kehittäjiä, tutkijoita, toimittajia, viranomaisia kuin muita aiheesta kiinnostuneita.

Julkaisu löytyy sähköisenä Lääkäriliiton verkkosivuilta osoitteesta www.laakariliitto.fi/tutkimus.

Lisätietoja: vt. tutkimuspäällikkö Piitu Parmanne, piitu.parmanne@laakariliitto.fi, puh. 09 3930832