Lääkäripäivillä keskusteltiin kollegiaalisuudesta

Suomen suurin terveydenhuollon näyttely ja koulutustapahtuma Lääkäripäivät päättyi 10.1. Messukeskuksessa. Tapahtumassa vieraili alustavien tietojen mukaan lähes 8000 lääketieteen ammattilaista kolmen päivän aikana.

Lääkäripäivien teemana oli tänä vuonna kaikkia lääkäreitä koskeva kollegiaalisuus. Kurssiohjelmassa pureuduttiin muun muassa huumaavien lääkkeiden määräämiseen, uudistuvaan terveydenhuoltojärjestelmään, saattohoitoon sekä masennuksen hoitoon. Kurssien ideoijina ja järjestäjinä ovat toimineet lukuisat lääkäriyhdistykset.

Tänä vuonna Lääkäripäivien yhteydessä järjestettiin myös uusi, terveydenhuollon julkisen ja yksityisen puolen päättäjille sekä lääkäreille suunnattu Terveysteknologia-tapahtuma. Tapahtuman järjesti  Easyfairs.

Lääkäripäivät järjestetään vuosittain, seuraavan kerran 7.–9.1.2015. Suomen Lääkäriliitto järjestää Lääkäripäivät yhteistyössä Suomalaisen Lääkäriseuran Duodecimin ja Finska Läkaresällskapetin kanssa. Lääkäripäivien näyttelyn järjestää Messukeskus toimeksiantajanaan Suomen Lääkäriliitto, yhteistyössä mukana Suomalainen Lääkäriseura Duodecim ja Finska Läkaresällskapet.

Lisätietoa näyttelystä:

Suomen Messut, tiedottaja Antti Karjunen
puh. 050 574 3444, antti.karjunen@finnexpo.fi

Lisätietoa kurssiohjelmasta ja tiedotustilaisuuksista:

Suomen Lääkäriliitto, viestintäpäällikkö Anne-Maj Aunula
puh. 040 528 8305, anne-maj.aunula@laakariliitto.fi