Lääkäriliitto lahjoittaa noin 190 000 euroa hyväntekeväisyyteen

Suomen Lääkäriliitto on kerännyt rahaa lasten- ja nuorten mielenterveys- ja päihdetyöhön yhteensä 186 081,15 euroa. Summa jaetaan kolmelle eri järjestölle: Suomen Mielenterveysseuran Monimuotoinen perheterapia käytös- ja päihdeongelmaisille nuorille –hanke ja Omaiset Mielenterveystyön tukena keskusliitto ry saavat molemmat 65 128,40 euroa. Sairaalaklovnit ry:lle lahjoitetaan 55 824,35 euroa.

Lääkäriliitto täytti 100 vuotta helmikuussa. Juhlavuotensa kunniaksi se järjesti loka-marraskuussa Hei, kuule Suomi –hyväntekeväisyyskonsertit, jotka pidettiin Turussa, Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa. Ultra Bran –musiikin varaan rakennetut konsertit olivat kaikki loppuunmyytyjä. Kiertueen koko lipunmyyntituotto lahjoitetaan hyväntekeväisyyskohteille.

Hyväntekeväisyyskonsertteihin osallistuivat Ultra Bran säveltäjä Kerkko Koskinen, PMMP:n Mira Luoti ja Paula Vesala, Sinfoniaorkestari Tahdistin, Kuopion Nuorisokuoro ja Tatu Kemppainen Band. Kapellimestarina oli Harri Hyppölä.

Konserttikiertueen lisäksi rahaa kertyi hyväntekeväisyyteen keväällä julkaistusta lääkärien historiaa käsittelevästä juhlakirjasta, joka postitettiin kaikille Lääkäriliiton jäsenille. Kirjan ohella heille lähetettiin vapaaehtoinen maksu, joka on kerryttänyt hyväntekeväisyystiliä lähes 19 000 eurolla.

100-vuotisjuhlavuotensa kunniaksi liitto pystytti Arvo Ylpön elämäntyön kunniaksi Hopeinen puu –muistomerkin Lääkäritalon itäpäätyyn.

Lisätietoja: toiminnanjohtaja Heikki Pälve, puh. 050 564 7345