Lääkäriliitto hakee toiminnanjohtajaa

TULEVAISUUDENTEKIJÄ  -  hakemamme henkilö katsoo yhdessä hallituksen kanssa tulevaisuuteen ja huolehtii siitä, että lääkärin ammatin harjoittamiseen kohdistuvat muutostekijät on tunnistettu ja niiden kehitykseen pystytään vastaamaan. Hän osaa ottaa asioita laajasti huomioon ja pysyy kehityksessä mukana. Hän kehittää itseään yhteiskunta-asiantuntijana, toimintaympäristön tuntijana, arjen ymmärtäjänä ja johtajana.

VAIKUTTAJA – hakemamme henkilö osaa suunnitella ja toteuttaa toimenpiteitä, joilla on vaikutusta. Hänellä on taitoa ja ideoita viedä asioita toteutukseen.  Hän ymmärtää että ihmiset ovat tärkein tekijä vaikutusketjussa. Hän osaa ohjata kehitystä niin että todellista muutosta tapahtuu.

KESKUSTELIJA – hakemamme henkilö haluaa ja osaa toimia julkisuudessa. Hän tuo keskusteluihin asiantuntemusta monella tavalla – yhteiskunnallisesti, eettisesti, kollegiaalisesti, maailmalla ja maakunnissa.  Hän on aktiivinen viestijä ja osaa hyödyntää nykyaikaiset kanavat tavoittaakseen jäsenet ja sidosryhmät.

ORGANISOIJA – hakemamme henkilö on ongelmanratkaisija, joka osaa käyttää organisaatiota ja omaa aikaansa tehokkaasti. Hän saa asiat etenemään yhteistyössä muiden kanssa. Johtajana hän luo muille edellytykset onnistua.

Tehtävään vaaditaan Suomessa laillistetun lääkärin pätevyys. Nykyinen toiminnanjohtaja jää eläkkeelle syyskuussa 2017.  Mikäli olet kiinnostunut tehtävästä, voit olla luottamuksellisesti yhteydessä joko hallituksen puheenjohtaja Marjo Parkkila-Harjuun, puh. 050 5961670, marjo.parkkila-harju@laakariliitto.fi tai hakuprosessissa avustavaan Executive Search – konsultti Pasi Honkalahteen, puh. 040 8447707, pasi.honkalahti@staffpoint.fi

Voit jättää hakemuksesi ja CV:si luottamuksellisesti: jaana.heinonen@laakariliitto.fi 24.2.2017 mennessä.

"Suomen Lääkäriliitto on ammattijärjestö, johon kuuluu 94 % Suomessa toimivista lääkäreistä. Ammattijärjestönä liiton päätehtävä on jäsentensä edunvalvonta. Liiton tavoitteena on myös turvata kaikille kansalaisille oikeus hyvään hoitoon. Lääkäriliitto on perustettu vuonna 1910 ja siihen kuului vuoden 2017 alussa noin 26 000 jäsentä.”