Lääkäriliiton valtuuskunnan puheenjohtajaksi Jarkko Kirjavainen

Lääkäriliiton valtuuskunta valitsi tänään 18.5.2018 valtuuskunnan uudeksi puheenjohtajaksi kauden loppuun saakka Jarkko Kirjavaisen.

Valtuuskunnan puheenjohtajana vuodesta 2009 toiminut Mikko Pietilä ottaa vastaan Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin johtajaylilääkärin viran 21.5.2018. Hän oli ilmoittanut luopuvansa tästä syystä Lääkäriliiton valtuuskunnan puheenjohtajan tehtävästä 19.5.2018 alkaen.

Kuopiolainen Jarkko Kirjavainen toimii valtuuskunnan puheenjohtajana valtuuskunnan nykyisen kauden loppuun saakka. Tulevana syksynä Lääkäriliitossa järjestetään valtuuskunnan vaalit, jossa valitaan valtuuskunnan uudet jäsenet kolmivuotiselle kaudelle 2019-21.

Lääkäriliiton 60-jäseninen valtuuskunta määrittelee liiton toiminnan suuntaviivat ja strategian, hyväksyy talousarvion sekä valitsee liiton puheenjohtajat ja hallituksen jäsenet.