Lääkäriliiton ensimmäiset piiriylilääkärit valittu

Lääkäriliiton uuden strategian tavoitteena on tuoda liiton toiminta lähemmäs jäsentä. Liitto haluaa vaikutusvaltaiseksi toimijaksi alueellisesti, jotta sen näkemykset saadaan paremmin kunta- ja aluetason päättäjien tietoon. Samoin alueelliset näkökulmat halutaan tuoda paremmin näkyviin valtakunnan tasolle.

Piiriylilääkärit toimivat Helsingissä, Turussa, Tampereella, Kuopiossa ja Oulussa ja ovat liiton edusta-jia omilla alueillaan. Helsingin piiriylilääkäri on LKT, kliinisen mikrobiologian erikoislääkäri Jan Lindgren. Turussa piiriylilääkärinä toimii LT, sisätautien erikoislääkäri Jari Forsström. Tampereen piiriylilääkärinä työskentelee LT, lastentautien erikoislääkäri Juho Kivistö ja Kuopiossa LL, työterveyshuollon erikoislääkäri Kimmo Tarvainen. Oulun piiriylilääkärinä toimii LL, anestesiologian ja tehohoidon erikoislääkäri Annu Tertsunen.

Piiriylilääkärit aloittavat työnsä 1.4. mennessä.