Lääkäriliiton 100-vuotissivut avattu

Suomen Lääkäriliitto juhlii 100-vuotista taivaltaan vuonna 2010. Sen kunniaksi on avattu erilliset juhlasivut verkkoon. Lääkäriliiton toiminnasta ja lääkärin ammatista kertova sisältö on jaettu eilen-, tänään- ja huomenna-osioihin. Eilen-osiosta löytyy tietoja Lääkäriliiton synnystä ja kehityksestä ja tänään-osio kertoo, millainen on Lääkäriliitto vuonna 2010. Tulevaisuus-osiossa kaksi lääkäriä ja toimittaja visioivat terveydenhuollon tulevaisuutta.

Sivuston ajankohtaista-osiosta löytyy tietoa juhlavuoden tapahtumista niin jäsenille kuin suurelle yleisölle sekä maaliskuussa julkistettavan historiakirjan esittely. Sivustolta löytyy myös kuvagalleria, jossa on kuvia lääkärin työhön ja liiton toimintaan liittyen 1910-luvulta 2000-luvulle.

Yksi juhlavuoden isoimmista ponnistuksista on loka-marraskuussa järjestettävä hyväntekeväisyyskiertue Hei, kuule Suomi, jolla kerätään varoja lasten ja nuorten mielenterveystyölle. Konsertit soivat syksyllä eri puolella Suomea: Turussa, Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa.

Varsinaista pääjuhlaa vietetään 26.2.2010 Helsingissä.

Lääkäriliiton 100-vuotissivut

Lisätietoja: Viestintäpäällikkö Anne-Maj Aunula puh. 040 5288 305