Hei, kuule Suomi -hyväntekeväisyyskonsertit loppuunmyyty

Lääkäriliitto järjestää 100-vuotisjuhliensa kunniaksi Hei, kuule Suomi –hyväntekeväisyyskonserttikiertueen viidellä paikkakunnalla, joissa soivat Ultra Bran hitit.

Solisteina ovat PMMP:n Paula Vesala ja Mira Luoti sekä Ultra Bran säveltäjä Kerkko Koskinen. Lisäksi lavalle astuu n. 60 Kuopion Nuorisokuorolaista ja n. 30 Sinfoniaorkesteri Tahdistimen muusikkoa. Kapellimestarina on Harri Hyppölä.

Konserttikiertue starttaa perjantaina 8. lokakuuta Turusta ja se jatkuu lauantaina 9. lokakuuta Helsingin Kulttuuritalolla sekä Tampere-talolla 10. lokakuuta. Kiertue matkaa 12. marraskuuta Oulun Musiikkikeskukseen ja finaali soi Kuopion Musiikkikeskuksessa 13. marraskuuta.

Kiertueen tuotto lyhentämättömänä hyväntekeväisyyteen

Kiertueen tuotto menee lyhentämättömänä hyväntekeväisyyteen eli lasten ja nuorten mielenterveys- ja päihdetyöhön. Yksi kolmesta hyväntekeväisyyskohteesta on Omaiset mielenterveystyön tukena keskusliitto ry, joka on mielenterveyskuntoutujien omaisten valtakunnallinen edunvalvoja ja omaistyön asiantuntijaorganisaatio. Liiton teemana on ”Näkymättömät lapset”.

Toinen kohteista on Sairaalaklovnit ry, jonka klovnit toimivat nykyisin Helsingin, Turun, Tampereen ja Kuopion lastenklinikoilla. Toimintaa on kuutena päivänä viikossa ympäri vuoden. Yhdistyksen kouluttamia artisteja on 29. Klovnien mielestä ”Pieni ilo on iso asia”.

Kolmas kohteista on Suomen Mielenterveysseuran Monimuotoinen perheterapia –hanke, joka on Suomessa uusi hoitomenetelmä 12-19-vuotiaiden laaja-alaisten mielenterveys-, päihde- ja käytöshäiriöiden hoitamiseksi. Hankkeen motto on ”Palaset kohdalleen”.

Lisätietoja: Lääkäriliiton puheenjohtaja Timo Kaukonen, puh. 040 542 8836