Euroopan Lääkärijärjestön CPME:n kokous Suomeen

Euroopan Lääkärijärjestön CPME:n yleiskokous pidetään Helsingissä marraskuussa 2019. Kaksipäiväinen kokous tuo Suomeen noin satakunta lääkäriä ympäri Eurooppaa sekä CPME:n sihteeristön.

”Tämä on todella hieno asia, että saimme kokouksen tänne meille. Ajankohta on erinomainen myös sen takia, että samaan aikaan on Suomen EU-puheenjohtajuus”, iloitsee Lääkäriliiton toiminnanjohtaja Kati Myllymäki.

CPME:n kokous järjestetään kaksi kertaa vuodessa. Kokouksessa käsitellään lääkäreitä koskettavia yhteiseurooppalaisia asioita. CPME vaikuttaa EU:n lainsäädäntövalmisteluun ja unionin tasolla käsiteltäviin terveyspoliittisiin asioihin. Järjestö juhlii vuonna 2019 60-vuotista taivaltaan. Suomen Lääkäriliitto on ollut CPME:n täysjäsen vuodesta 1994 ja tätä edeltävät kuusi vuotta liitännäisjäsen.