45 lääkäriä ehdolla eduskuntaan

Lääkäriliitto, Hammaslääkäriliitto ja Eläinlääkäriliitto edistävät yhteistyössä lääkärien, hammaslääkärien ja eläinlääkärien eduskuntavaalikampanjointia.

Ensimmäinen vaalipaneeli järjestetään Lääkäriliitossa maanantaina 16. maaliskuuta. Lisäksi paneelit järjestettäneen Tampereella 31. maaliskuuta, Kuopiossa 1. huhtikuuta ja Oulussa 8. huhtikuuta. Paneeleissa keskustellaan mm. Lääkäriliiton hallitusohjelmatavoitteista, sotesta, terveydenhuollon rahoituksen kehitystarpeista ja valinnanvapaudesta.

Vuoden 2015 eduskuntavaaleihin on ehdolla kaikkiaan 45 lääkäriä, joista kaksi on eläinlääkäriä ja yksi hammaslääkäri. Lääkäriehdokkaisiin voi tutustua Lääkärilehden numerossa 13/2015, jossa 36 lääkäriehdokasta kertoo vaaliteemansa ja keskeiset tavoitteensa eduskuntatyössä. Lehti ilmestyy 27. maaliskuuta. Samaan aikaan Lääkäriliiton verkkosivujen etusivulla, www.laakariliitto.fi julkaistaan lääkäriehdokkaiden vaaliteemat.

Eduskuntavaalin varsinainen vaalipäivä on 19. huhtikuuta 2015, mutta ennakkoäänestys kotimaassa on jo 8.-14. huhtikuuta. Vaalissa valitaan 200 kansanedustajaa.

Seuraa paneelikeskusteluja twitterissä @Laakariliitto