Usein kysyttyä

• Kuka valmistelee ja ratkaisee jäsenmaksun alennushakemukset?

• Milloin saan jäsenmaksusta alennusta?

• Mistä saan jäsennumeroni? Tarvitsen sen esimerkiksi vakuutusta varten.

• Mistä voin tilata muovisen jäsenkortin?

• Mistä löydän sähköisen jäsenkortin?

• Miten maksan jäsenmaksun?

• Miten vähennän jäsenmaksun verotuksessa?

• Miten eroan yhdistysjäsenyydestä?

• Milloin ja miten voin liittyä Lääkäriliittoon?

• Miten eroan Lääkäriliitosta?

Käy verkkosivuillamme täyttämässä sähköinen eroilmoitus ja vastaa lyhyeen kyselyyn.

Eroilmoitus viedään Lääkäriliiton hallituksen tiedoksi, jonka jälkeen saat tiedon tapahtumasta.

Vuoden ensimmäisen puoliskon aikana eroava maksaa puolen vuoden jäsenmaksun. Tämän jälkeen eroava maksaa koko vuoden jäsenmaksun. Ilmoita haluatko eron astuvan voimaan heti vai vasta kyseisen puolivuotiskauden lopussa. Mikäli tarkoituksesi on erota vuodenvaihteessa, eroilmoitus kannattaa lähettää joulukuussa.

Eron yhteydessä kaikki jäsenen oikeudet ja palvelut lakkaavat: potilasvakuutus ja muut vakuutukset, Fimnet-tunnukset ja sähköposti, Lääkärilehti, Palkkatohtori, Practicus, jäsenkortti ja kalenteri, koulutukset ja tilaisuudet, luottamusmiehen ja liiton lakimiesten tuki, toimiston palvelut, lomahuoneistot, verkostot jne.

Suosittelemme käymään läpi kaikki liiton tarjoamat hyödylliset palvelut ennen tämän tärkeän päätöksen tekemistä. Perehdy Liiton tarjoamiin palveluihin ja jäsenetuihin sivulla Jäsenyys.

Liittyessäsi myöhemmin uudelleen jäseneksi tarkistamme erovuoden jäsenmaksutilanteen. Lähetämme tarvittaessa ohjeet puuttuvan maksun suorittamiseksi ennen kuin jäsenhakemus voidaan ottaa hallituksen käsiteltäväksi.

Jäseneksi liittyminen ja eroaminen määritellään liiton säännöissä. Jäsenmaksuista päättää valtuuskunta.

• Mitä opiskelijajäsenyys maksaa?

• Voinko liittyä Lakimiesten ja Lääkärien työttömyyskassaan jo opiskeluaikana?