Korona

Näillä sivuilla annetaan yleistä tietoa koronatilanteen aiheuttamista toimenpiteistä sekä vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin. Vastausta etsiessäsi kannattaa katsoa kaikkien osa-alueiden kysymykset, sillä aiheet sivuavat toisiaan.

Koronaepidemia tulee aiheuttamaan terveydenhuollon ja sen henkilöstön kuormittumista, mutta myös huomattavia taloudellisia menetyksiä eri tahoille. Korostamme tapauksen äärimmäistä poikkeuksellisuutta ja pyydämme, että osapuolet tapauskohtaisesti neuvottelevat joustavasti työjärjestelyistä, kuten etätyöstä, jotta vaikutukset voidaan minimoida ja terveydenhuolto saadaan pysymään toimintakykyisenä.

Tästä voit ladata ja tulostaa lääkärin huoneentaulun, joka muistuttaa tärkeistä asioista koronatilanteen keskellä. Löydät huoneentaulusta myös listan tärkeimmistä tietolähteistä aiheeseen liittyen.

Oletko hoitanut potilasta, jolla on laboratoriokokein varmistettu COVID-19-infektio? Käy siinä tapauksessa vastaamassa Kollega-mobiilisovelluksen kyselyyn ja auta kartoittamaan koronaviruksen oireita. Päivittyvät tulokset tullaan julkaisemaan sovelluksessa. Kysely löytyy Kollega-mobiilisovelluksen korona-osiosta: konsultoikollegaa.fi/koronavirus. Lue lisää kyselystä jäsenuutisista.