Valtuuskunnan vaali 2021

Lääkäriliiton valtuuskunta 2022–2024 valitaan 21.9.–25.10.2021 järjestettävällä posti- ja nettivaalin yhdistelmällä. Vaalissa valitaan valtuuskuntaan 60 jäsentä.

Äänioikeutettuja ja vaalikelpoisia ovat kaikki ennen 31.5.2021 jäseneksi liittyneet pois lukien 1.1.2021 lähtien eläkeläisjäsenluokkaan kuuluvat jäsenet. Ehdokkaaksi liiton valtuuskunnan vaaliin voi asettua jokainen liiton vaalikelpoinen jäsen.

Vaalifaktat

• Ehdokkaita, vaaliliittoja ja vaalirenkaita koskevat asiakirjat on toimitettava liiton toimistoon 20.8.2021 kello 15.00 mennessä.
  • Ehdokasluettelo julkaistaan Suomen Lääkärilehden numerossa 37, joka ilmestyy 17.9.2021.
  • Äänestysliput ja -ohjeet sekä sähköisen äänestyksen että postiäänestyksen osalta postitetaan kaikille äänioikeutetuille 21.9.2021 mennessä.
  • Äänestysaika on 21.9.2021 klo 9.00 - 25.10.2021 klo 16.00.
  • Toimiston osoite on Mäkelänkatu 2, 00500 Helsinki (PL 49, 00501 Helsinki).
  • Vaalin tuloksesta tiedotetaan liiton kotisivuilla ja Suomen Lääkärilehdessä.

Valtuuskunnan vaaliopas 2021 (pdf)

Lomakkeet ehdokkaaksi asettautumista varten:

Ilmoitus ehdokkaaksi asettumisesta (pdf)
Sopimus vaaliliiton perustamisesta (pdf)
Sopimus vaalirenkaan perustamisesta (pdf)

Vaalirenkaille ilmaista tilaa Lääkärilehdestä

Lääkärilehti tarjoaa vaalirenkaille ja vastaaville ryhmittymille mahdollisuuden esitellä ohjelmaansa ja ehdokkaitaan. Kukin vaalirengas saa 17.9. ilmestyvään Lääkärilehteen (37/2021) yhden sivun jokaista alkavaa 16 ehdokasta kohti. Tilan voi käyttää vaalirenkaan toiminnan tai ohjelman esittelyyn. Lisäksi kukin vaalirengas saa 2 maksutonta 1/1 sivun ilmoitusta ehdokasluetteloa ja ehdokkaiden esittelyä varten.

Ilmoitusvaraukset tehdään viimeistään 6.9. Katrin Penttiselle (katrin.penttinen@laakariliitto.fi) ja valmis aineisto toimitetaan 9.9. mennessä. Tarkempia tietoja sivukoosta ym. on mediakortissa (www.laakarilehti.fi/mediakortti).

Valtuuskuntavaalin tietosuojaseloste