Edut ja palvelut

Opiskelijasihteeri
urvqv.rzzrf@ynnxnevyvvggb.sv

Toiminnot

Opiskelijat voivat liittyä jäseneksi neljännen opiskeluvuoden lopulla. Jäseneksi liittyminen kannattaa jo opiskeluaikana, koska opiskelijat saavat samoja etuja ja palveluja kuin työssäkäyvät jäsenet. Saat esimerkiksi lakimiesten neuvonnan, ammatillisen oikeusturva- ja vastuuvakuutuksen sekä monia alennuksia.

Fimnet-tunnukset

Opiskelijat saavat heti opinnot aloitettuaan Fimnet-verkkotunnukset, joiden avulla he pääsevät käyttämään Lääkäriliiton verkkopalveluita, sähköisiä oppaita ja hakemaan tarkempia tietoja Lääkäriliiton tarjoamista eduista ja palveluista. Fimnet-tunnuksilla pääsee myös lukemaan Lääkärilehden artikkeleita.

Jos olet unohtanut Fimnet-tunnuksesi tai salasanasi, tilaa se täältä.

Lääkärilehti

Opiskelijat saavat Lääkärilehden opintojen tietolähteeksi ja ammattiin kasvun tueksi heti ensimmäisestä vuodesta lähtien. Lääkärilehti on tiedejulkaisu, ajankohtaislehti ja ammattijärjestön jäsenjulkaisu - kaikki yksissä kansissa perjantaisin.

Verkkosivullaan www.laakarilehti.fi lehti julkaisee ajankohtaisia uutisia, kommenttikirjoituksia ja blogeja. Verkkosivulta on myös pääsy lehden arkistoon. Torstaina ilmestyvä sähköinen uutiskirje tiivistää olennaisimmat palat seuraavana päivänä ilmestyvän lehden sisällöstä.

Medisiinareita varten - ja heidän aloitteestaan - lehti tuottaa Medisiinarin oman uutiskirjeen neljä kertaa vuodessa. Uutiskirjeen saat, kun sähköpostiosoitteesi on liiton jäsenrekisterissä. Painetussa lehdessä julkaistaan medisiinareille suunnattu teemasivusto kaksi kertaa vuodessa.

Leimasimet lääketieteen kandidaateille

Lääkäriliitto tarjoaa leimasimet opiskelijajäseniksi hyväksytyille lääketieteen kandidaateille. Uudet jäsenet hyväksytään Lääkäriliiton hallituksen kokouksessa, minkä jälkeen saat jäsenyydestä vahvistuksen postitse. Saatuasi yksilöintitunnuksen voit tilata maksuttoman LK-leimasimen Tietoni-palvelusta. Kandileimasin tulee sinulle postissa noin kolmen viikon kuluessa.

Opiskeluajan työt kerryttävät työttömyysturvaa

Työttömyyden varalle saat turvaa Lääkärien työttömyyskassasta, jonka jäsenmaksun liitto maksaa puolestasi. Muistathan kuitenkin itse liittyä kassan jäseneksi.

Muut jäsenedut- ja palvelut

Opiskelijajäsenet ovat oikeutettuja kaikkiin samoihin etuihin kuin lääkärijäsenet. Lue lisää jäseneduista ja palveluista.