Suomen Punainen Risti

Maailmalla työskentelee vuosittain noin 150 Suomen Punaisen Ristin avustustyöntekijää. He tekevät työtä monikansallisissa tiimeissä yhdessä paikallisen Punaisen Ristin kanssa.

Lääkärin tehtävissä vaaditaan yleensä vähintään kolmen vuoden työkokemus omalta erikoisalalta. Tarvetta on erityisesti kirurgeista, anestesiologeista, gynekologeista sekä trooppisia tauteja tuntevista yleislääketieteen erikoislääkäreistä. Henkilöreserviin päästäkseen on suoritettava SPR:n järjestämä viikon kestävä englanninkielinen peruskurssi, joka käsittelee Punaisen Ristin liikkeen syntyä, periaatteita ja toimintamuotoja sekä avustustyöntekijöiden turvallisuutta ja henkistä tukea. Kurssi järjestetään kaksi kertaa vuodessa ja sen hinta on 120 euroa.

Työsopimusten pituudet vaihtelevat parista kuukaudesta pariin vuoteen. Ensimmäinen sopimus kestää yleensä enintään puoli vuotta. Tehtävän erityisvaatimukset, työskentelyolosuhteet, aiempi kokemus ja erityisosaaminen otetaan huomioon palkasta sovittaessa. Järjestö huolehtii myös matka- ja majoituskuluista, vakuutuksista ja päivärahoista.

Suomen Punainen Risti
Tehtaankatu 1a, 00140 Helsinki