Rotaryn Lääkäripankki

Suomen Rotaryn Lääkäripankkiin (RDBF) haetaan vapaaehtoisia lääkäreitä tekemään vähintään 6 viikon työrupeamia kehitysmaissa. Tavoitteena on näin tarjota kehitysmaissa vakinaisesti työskenteleville lääkäreille mahdollisuuden lomaan tai koulutukseen. Lääkäripankin kautta voi hakeutua myös pidemmäksi ajaksi kehitysyhteistyötehtäviin. Järjestön pääkohteina ovat Tansaniassa olevat evankelisluterilaiset sairaalat.

Tehtäviin haettavilta edellytetään vähintään kolmen vuoden kokemusta lääkärintyöstä sekä valmiutta osallistua yhteistyösairaaloiden henkilöstön koulutukseen ja muihin kehittämistehtäviin. Pankkiin voivat myös ilmoittautua eläkeikää lähestyvät lääkärit, joita kiinnostaa lyhyt palvelu kehitysmaissa. Rotaryjen jäsenyyttä ei vaadita.

Rotary-järjestö kustantaa lääkärin matkat ja vakuutukset sekä päivärahat, mutta varsinaista palkkaa ei työstä makseta. Oleskelu- ja työluvan saanti voi kestää jopa vuoden, joten tehtävistä kiinnostuneiden on syytä ottaa hyvissä ajoin etukäteen yhteyttä koordinaattoriin tai paikalliseen Rotary-yhdistykseen.

Suomen Rotary ry
Iso Roobertinkatu 9 C, 00120 Helsinki