Neuvontapalvelut

Toiminnot

Neuvomme jäseniä ja opiskelijajäseniä lääkärin työelämän kaikissa vaiheissa ja autamme liiton palveluihin liittyvissä kysymyksissä. Lisäksi olemme koonneet tietopankin meille useimmiten esitetyistä kysymyksistä ja niiden vastauksista.

Ongelmatilanne työpaikalla?

Työpaikkaan ja työehtoihin liittyvien ongelmien ratkaisu alkaa luontevasti yhteistyössä työpaikan luottamusmiehen kanssa. Sitä ennen on hyvä tutustua Usein kysyttyihin kysymyksiin. Hankalammissa kysymyksissä kannattaa kääntyä liiton lakimiehen puoleen.

Lue ensin Usein kysytyt kysymykset

Olemme koonneet avuksesi tietopankin meille useimmiten esitetyistä kysymyksistä ja vastauksista. Sieltä löytyy paljon hyödyllistä tietoa muun muassa virka- ja työsuhteista ja sosiaaliturvasta. Kirjaudu sisään palveluun Fimnet-tunnuksillasi: Usein kysyttyä

Kysy sitten luottamusmieheltä

Luottamusmies tietää usein parhaiten paikalliset sopimukset ja niiden soveltamisen. Jos luottamusmiehellä ei ole valmista ratkaisua ongelmiin, luottamusmiehillä on mahdollisuus suoraan yhteydenottoon lakimiehiimme.  Lue lisää luottamusmiestoiminnasta tai katso oman työpaikkasi luottamusmiesten yhteystiedot.

Askarruttavatko jäsenmaksut tai -edut? Haluaisitko lisätietoa liiton toiminnasta?

Olemme koonneet avuksesi tietopankin meille useimmiten esitetyistä kysymyksistä ja vastauksista. Sieltä löytyy paljon hyödyllistä tietoa liiton toiminnasta, palveluista ja eduista. Kirjaudu sisään palveluun Fimnet-tunnuksillasi: Usein kysyttyä

Kysyttävää Fimnet-palveluista?

Fimnet-palvelujen (esim. tunnus, salasana, sähköposti) käyttöön saa apua Fimnet-asiakaspalvelusta sähköpostitse asiakaspalvelu@fimnet.fi ja puhelimitse numerosta 020 743 5180.

Tukea työhyvinvointiin

Työhyvinvointi on nostettu yhdeksi Lääkäriliiton keskeiseksi edunvalvonnalliseksi tavoitteeksi, sillä lääkärin jaksamisella on keskeinen vaikutus potilaiden hyvinvointiin.  Tärkeänä osan liiton tarjoamaa tukea ovat Lääkäriliiton luottamuslääkärit, jotka auttavat lääkäriä terveydellisissä ongelmissa ja hoitoon hakeutumisessa.  Tutustu luottamuslääkäritoimintaan! Lisätietoja liiton tarjoamasta työhyvinvointia tukevasta toiminnasta saat täältä.