Eroaminen liitosta

Elämäntilanteen muuttuessa sinun ei tarvitse erota liitosta – voit pyytää jäsenmaksualennusta.

Muuttaessasi ulkomaille, aloittaessasi varusmiespalveluksen, saadessasi Kelan sairaus- tai työttömyyspäivärahaa tai jäädessäsi perhevapaille tai eläkkeelle, sinun ei tarvitse erota liitosta. Sen sijaan voit olla oikeutettu jäsenmaksualennukseen.

Jos olet tyytymätön liitosta saamaasi palveluun, toivomme sinun eroamisen sijaan antavan meille palautetta. Teemme parhaamme kehittääksemme palveluitamme ja toimintaamme ja siksi lääkärien suora palaute on meille arvokasta. Jokainen jäsen on meille tärkeä. Jos haluat, että otamme sinuun yhteyttä, jätäthän yhteystietosi palautteen yhteydessä.

Pohditko edelleen miksi kuulua liittoon? Tutustu tämän sivun tietoihin ja arvioi, onko ero varmasti sinulle oikea ratkaisu. Mikäli päädyt päättämään jäsenyytesi, voit tehdä sen Tietoni-palvelussa, linkin löydät sivun alalaidasta. Eron astuttua voimaan kaikki jäsenen oikeudet ja palvelut lakkaavat. Näitä ovat mm.

Lääkäriliiton jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen ja liitto ilmoittaa maksutiedot suoraan verottajalle. Todellinen jäsenmaksu on käytännössä noin puolet jäsenmaksun suuruudesta.

Haluatko vielä miettiä asiaa? Lue lisää Jäsenyys ja palvelut -sivulta ja ole tarvittaessa yhteydessä liiton toimistoon.

Eroanomukset hyväksytään Lääkäriliiton hallituksen kokouksessa.

Hallitus kokoontuu 2024:
kevät: 19.1., 15.2., 20.3., 24.4.,15.5. ja 14.6.
syksy: 30.8., 20.9., 24.10., 20.11. ja 11.12.

Eroanomuksella ilmoittamasi eropäivämäärä vaikuttaa siihen, milloin ero astuu voimaan.
Mikäli haluat erota muuna ajankohtana kun 30.6. tai 31.12., erosi tulee voimaan hallituksen kokouksen päivämäärällä, joka on lähinnä valitsemaasi eropäivämäärää.

Eroanomusten tulee olla perillä viikkoa ennen kokousta.

Huomaathan:

• Jäsenmaksu jäsenyyden päättyessä
    • 1.1.– 30.6. välisenä aikana eroava maksaa puolen vuoden jäsenmaksun.
    • 1.7.– 31.12. välisenä aikana eroava maksaa koko vuoden jäsenmaksun.
    • Valitse haluamasi ajankohta lomakkeen lopussa. Jäsenyyttä ei voi päättää takautuvasti.
    • Maksamatta jääneistä jäsenmaksuista lähetetään loppulasku.
  • Voit tarkistaa jäsenmaksusi Tietoni-palvelusta Fimnet-tunnuksilla.
  • Jäsenyyteesi kuuluvien vakuutusten voimassaolo päättyy jäsenyytesi viimeiseen päivään.

Jos kuitenkin haluat erota Lääkäriliitosta, teethän sen alla olevalla lomakkeella.

Et ole kirjautunut sisään.