Toiminnot

Lääkäriliittoon kannattaa kuulua, sillä huolehdimme eduistasi ja olemme tukenasi koko työurasi ajan. Jäsenenä olet oikeutettu käyttämään monipuolisia jäsenpalveluita.

Voinko liittyä Lääkäriliiton jäseneksi?

Lääkäri voi liittyä jäseneksi suoritettuaan sellaisen lääketieteellisen perustutkinnon,  jonka perusteella voi harjoittaa lääkärin ammattia Suomessa joko itsenäisesti tai rajoitettuna.
Opiskelijat hyväksytään jäseneksi neljännen opiskeluvuoden lopussa.
Ulkomailta valmistuneet voivat hakea jäsenyyttä, kun heillä on lupa harjoittaa lääkärin ammattia Suomessa joko itsenäisesti tai rajoitettuna.

Mitä hyödyn jäsenyydestä?

Jäseneksi liityttyäsi olet oikeutettu käyttämään Lääkäriliiton monipuolisia jäsenpalveluita, mm. hyödyntämään lakimiestemme ja luottamusmiestemme tukea. Saat Fimnet-verkkotunnukset, joiden kautta pääset käyttämään Lääkäriliiton verkkopalveluita sekä hakemaan tarkempia tietoja Lääkäriliiton tarjoamista eduista ja palveluista. Lääkärilehti on paitsi arvokas jäsenetu, myös lääkärikuntaa yhdistävä tekijä ja tärkeä tiedotuskanava lääkäreitä koskevista ajankohtaisista asioista.

Ovatko tietoni ajan tasalla?

Pitämällä tietosi ajan tasalla varmistat, että saat liitolta kaikki sinulle tarjolla olevat palvelut. Myös liiton sähköisten palveluiden hyödyntäminen edellyttää, että yhteystietosi ovat ajan tasalla. Työpaikan tai yhteystietojen vaihtuessa voit helposti päivittää tietosi Tietoni-palvelussa. Kotiosoitteesi päivittyy automaattisesti Itellan palvelun kautta, mikäli et ole sitä erikseen kieltänyt. Myös PuhTi-puhelinreseptipalkkioiden tilityksiä hallitaan Tietoni-palvelun kautta.

Miten hoidan jäsenmaksuni?

Vuoden 2016  jäsenmaksu on 512 euroa ja sen voi maksaa useammassa erässä. Jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen. Perhevapaalla, ulkomailla tai eläkkeellä ollessasi voit hakea jäsenmaksusta alennusta.