Korkeasti koulutettujen etuja ajaa Akava

Akavan vahvuus perustuu sisäiseen yksituumaisuuteen ja nykyisten työmarkkinapoliittisten näkemysten hyväksymiseen. Pelkkä koko ei tee järjestöstä vahvaa, vaan yhtenäisyys.

SAK:n ja STTK:n yhdistyessä järjestökenttä selkiytyy, kun muodostuu kaksi voimakasta etujärjestöä, joilla on toisistaan eroavat jäsenpohjat ja toisiaan täydentävä edunvalvonta.  Yhteistyö etujärjestöjen välillä jatkuu mm. työhyvinvointiin, työnantajan tulkintaetuoikeuden rajoittamiseen ja työsuojeluun liittyvissä kysymyksissä.

Akava edustaa korkeasti koulutettuja, joilla on työelämässä erilainen työn luonne asiantuntijana, esimiesasemassa tai toiminnallisen ja kehitysvastuun kantajana.

Lisätietoja:    puheenjohtaja Tuula Rajaniemi, puh. 040 542 7211 tai toiminnanjohtaja Heikki Pälve, puh. 050 564 7345

Lääkärilehden nro 3-4 pääkirjoitus Akavan tulevaisuus, joka ilmestyy 23.1.

Akava: Akavalaisten edunvalvontaa tehdään parhaiten itsenäisenä -tiedote http://www.laakariliitto.fi/uutiset/ajankohtaista/akava-akavalaisten-edunvalvontaa-tehdaan-parhaiten-itsenaisena/